Primavera 2019

Ruta dels Tres Monestirs

Diumenge 24/03 Participació en la Ruta dels Tres Monestirs (S. Cugat – S. Llorenç – Montserrat). Caminada de resistència . Dificultat molt alta.

Dues sòcies van fer la marxa completa (52 Km.), i un soci i una sòcia en van fer una bona part (43 Km),  amb el suport d’un vehicle de la nostra entitat.

COL·LABOREN

La Riera de Talamanca (Sant Llorenç del Munt)

Dissabte 6 d’abril: La Riera de Talamanca (Sant Llorenç del Munt). Sortida maternoinfantil matinal. Per a famílies amb infants des dels 6 meses. Dificultat molt baixa.

Estava previst fer el Montcau, però estava tapat i feia vent i fred. A la Riera de Talamanca, malgrat els desfavorables pronòstics meteorològics, no ens va caure ni una gota, no ens va molestar el vent, a estones va fer sol, i les nenes d’1 i 3 anys s’ho van passar d’allò més bé.

Primer vam anar a la Font de Talamanca i el seu negundo.

Després vam desviar-nos cap al fornot, trobant pel corriolet nombrosos “tions”.

Un gosset que vam trobar ens va dur a travessar la riera, saltant sobre les pedretes,

i a visitar la sínia.

El gosset va marxar, i nosaltres vam seguir cap a la barraca de pedra seca,

Anavem veient allà dalt el Castell de Talamanca i el poble.

Una bona estona jugant a la vora dels bassals,

i el segon pas de la riera.

El Molí del Menut,

i una bona pujada fins arribar al Castell.I amb ganes de seguir la gresca!!!

El Castell de la Popa (Moianés)

Diumenge 07/04 El Castell de la Popa (Moianés). Matinal de muntanya. Dificultat baixa.

Per començar, muuuu.

Pujada per un bonic corriol al Castell de la Popa, i una hora per allà amb cel blau i sol espatarrant,

visitar l’aljub, apropar-se a Casanova del Castell, i els núvols de tempesta treuen el nas,

senderoi pel bosc de la Sauva Negra i la seva font, assoliment de la carena i baixada per l’alzinar a bona marxa,

investigació de restes óssis pel camí que no surt en els plànols.

I gairebé al final, ja amb cel amenaçant, els arbres de plata.

Itinerari de natura (Castellar del Vallès)

Diumenge 05/05 Itinerari de natura (Castellar del Vallès). Matinal de muntanya. Dificultat baixa.

Agradable passejada pels voltants de Castellar. Hem vist un antic forn d’obra, una cabanya de pedra seca, l’església de Castellar Vell, el Castell de Clasquerí, l’antic pont sobre els gorgs de la riera, tot travessant zones boscoses amb enormes arbres, fondes rieres flanquejades per altes parets argiloses, i camins i camps amb tots els colors del maig.

Passejada matinal per Collserola i barbacoa

Dissabte 11/05 Passejada matinal per Collserola i barbacoa. Matinal de muntanya. Dificultat baixa/mitjana segons opció.

Vam sortir de Montflorit cap a la Riera de Sant Cugat. Vam agafar el GR 172 i de seguida ens vam desviar per pujar al Puig de la Guàrdia. Baixant per l’altre cantó ens vam dirigir cap a la Serra d’en Masriera.

Allà es van fer dos grups: uns van anar cap a Can Catà, per despre´s tornar a Cerdanyola, i els altres van pujar per les Serres d’en Masriera i d’en Fotja fins al Portell de Valldaura des d’on van veure tota Barcelona als peus.

La tornada es va fer pel Torrent d’en Fotja, passant per la Font d’en Rossinyol, fins a Can Catà i Cerdanyola.

Després vam celebrar la tradicional barbacoa.

Caminada solidària  “Camina pels 75 anys de Càritas” a la Serralada de Marina

Dissabte 18/05: Participació i suport a la caminada solidària  “Camina pels 75 anys de Càritas” a la Serralada de Marina.

Diumenge 19/05: Participació i suport a la 4a caminada solidària “Caminem junts contra el càncer” a Vilanova i la Geltrú. Organitza la Fundació Vallformosa amb el Centre Excursionista del Penedès.

De l’aeri al Monestir de Montserrat

Diumenge 02/06: De l’aeri al Monestir de Montserrat. Matinal de muntanya. Dificultat mitjana.

Itinerari: Estació inferior de l’aeri. Camí de l’aigua. Monestir de Montserrat. Camí dels Apostols. Monistrol de Montserrat. Pista que voreja el riu Llobregat. Estació inferior de l’aeri.

Pujada exigent. Bones vistes pujant i baixant. Interessant itinerari a la vora del riu.