Castellar Vell

HPIM1464

Sortida tranquil·la

Dimecres 14 de maig de 2014

Hora i lloc de trobada: 8:30 del matí, a Can Quitèria, en cotxes particulars.

Durada: Matinal curta

Distància: 5 Km

Desnivell: Inferior a 200m

Dificultat: Corriols de muntanya sense dificultats

Material: Imprescindible calçat còmode i amb bona adherència, roba adient per caminar per la muntanya, aigua i alguns aliments.

Descripció: Dins del poble de Castellar del Vallès, des de  la carretera de Sabadell, anem cap a la masia de Ca n’Oliver. Un cop hem passat la casa, agafem un camí que surt a la dreta, per uns esglaons. Una mica més endavant, deixem el camí per anar vorejant un camp llaurat. A uns 50 metres, agafem un corriol que baixa a l’esquerra per dins del bosc de Ca n’Oliver, on trobarem restes d’un sot de carbonet. A uns 300 metres, trobem una pista forestal: la creuem i baixem els graons que ens porten fins al punt on es creua el riu. Arribem a un pla, amb un pal senyalitzador. En aquest punt tenim l’opció d’anar a veure un antic forn d’obra situat a uns 300 m seguint el camí de mà esquerra.

HPIM3197HPIM3192HPIM3196Tornats a situar al pla, agafem el camí que s’endinsa al torrent, buscant un corriol que el creua i comença a pujar per la costa d’en Jan. Arribem a Castellar Vell.

Travessem l’esplanada i baixem pel camí ample. Un cop passada la porta de ferro, a mà esquerra, trobem la font de Sant Antoni. Fem la petita pujada que hi ha al costat de la font i de seguida tornem a baixar pel camí que tomba a mà dreta. Al final de la baixada, el camí continua cap a la dreta, però de nou tenim una visita opcional: agafant el corriol que surt a l’esquerra s’arriba a un embassament, una obra d’uns 30 anys d’antiguitat, la finalitat del qual era retenir l’aigua del torrent Mitger per treure’n més profit.

Tornem pel mateix camí fins a trobar-nos la pista que seguíem. Seguim endavant i entrem al torrent Mitger. A uns 700 metres a l’esquerra podem observar la Paret de les Teranyines.

HPIM3200

Continuem pel torrent fins que arribem al pla, i per tornar a Castellar  creuem el riu en sentit contrari i pugem cap a Ca n’Oliver i la carretera.