Hivern 2013

MATINAL PARC NATURAL DE ST. LLORENÇ I L’OBAC. ZONA SERRA DE L’OBAC.
Dia: 8 de desembre de 2013.
Hora de trobada: 9 del matí a can Quitèria amb vehicles propis.
Dificultat: baixa, excepte dos ressalts de grimpada.
Desnivell: 200 m.
Duració: 3 hores reals.

HPIM2500Pocs inscrits però força presentats finalment, en la col·locació del pessebre d’enguany. Sol i no gaire fred. Sortida matinal amb ruta circular carenera de nivell fàcil, amb dos passos de grimpada un d’ells a sota del búnker de l’Azaña i l’altre d’accés a la mateixa Punta dels Caus Cremats (812m)

HPIM2493Col·locació de les figures del pessebre ja muntat i nadala coral (Fum, fum, fum). Bones vistes de Sant Llorenç del Munt, el Puigmal, la Tossa d’Alp i el Cadí.

HPIM2477Cerveseta final al bar de l’àrea d’esbarjo, on vam conèixer i desitjar bones festes a l’Eduardo, el carismàtic vigilant del Parc, amic d’en Barberà i membre fundador del Centre Muntanyenc Sant Llorenç (Terrassa)

Itinerari: Començarem a caminar en el PK de l’Àrea d’esbarjo del Torrent de l’Escaiola, carretera de Terrassa a Talamanca (Km 7,600 aprox.). Seguirem cap el Nord i per un terreny embrossat arribarem a la carena on hi ha una curiosa construcció anomenada el “bunker de l’Azaña”, que segons sembla, va sevir d’amagatall al president republicà en la fugida cap al Nord. Carenejant i després de superar un graó rocós, arribarem a la Roca del Corb, excel·lent mirador de la vall de les Arenes i Sant Llorenç del Munt. Qui vulgui allargar la sortida podrà arribar-se al Turó de la Carlina (933 m.). Tornant de baixada passarem pel Puig Codina, i més endavant per la Punta dels Caus Cremats (812 m), on posarem el Pessebre després d’una fàcil grimpada. Per camins evidents i fressats arribarem a l’Aparcament de l’Àrea d’esbarjo on hi ha begudes.

Sortida social de muntanya, de tot el dia. Sant Vicenç de Torelló –  Ermita de Sant Roc

Dissabte 12 d’octubre de 2013
Hora i lloc de trobada: 7:30 del matí, a la plaça de Can Quitèria, amb cotxes propis.
OPCIÓ LLARGA
Durada: 7/8 hores
Distància: 19 Km. (Possibilitat d’escurçar 4 Km qui acabi a Sant Pere de Torelló))
Desnivell: 825 m. acumulats
Cota màxima: 1247 m. (Bellmunt)
Dificultat: Mitjana alta (a tenir en compte el desnivell)
Itinerari:
Sant Vicenç de Torelló (549 m, Km 0), Castell de Torelló (786 m, Km 2.8), Bellmunt (1247 m, Km 10.7), El Serrat (740 m, Km 13.3), Ermita de Sant Roc (737 m, Km 13.8), Sant Pere de Torelló (619 m, Km 15.5), Sant Vicenç de Torelló.

Descripció: Sortirem de Sant Vicenç de Torelló amb la vista cap al Castell de Torelló (de l’antic castell del S VII només queda una torre cilíndrica del S XII ) des de la qual tindrem les primeres vistes de la plana de Vic. Continuarem per un camí carener, passant pel costat del Turó dels Tres Batlles, fins a baixar a Les Valls.

A partir d’aquí començarem, per un camí medieval empedrat, en continua pujada fins assolir la carena de la Serra de Bellmunt. Només ens cal seguir la carena, tot contemplant la magnífica panoràmica de la Plana de Vic al S o Vidrà i la serra de Milany al N, fins arribar al Santuari de Bellmunt. Aquí recuperarem forces mentre contemplem, si el dia és clar, Puigsacalm, Cabrera, Aiats, Montseny, Montserrat…
I ja, per acabar, ens queda la baixada, passant pel Serrat i l’Ermita de Sant Roc fins a Sant Pere de Torelló i, a continuació, cap a Sant Vicenç de Torelló.

Sortida tranquil·la

Dimecres, 18 de desembre de 2013

Hora i lloc de trobada: A les 9:30 a la Plaça Can Quitèria, en cotxes propis.

Durada: Matinal curta

Distància: 4 Kmpuig gemma montse

Desnivell: 130m

Dificultat: Molt baixa

Material: Roba cómoda, calçat amb sola adherent i ben ajustat al peu, aigua i alguns aliments per picar.

Descripció: Comencem visitant l’església del conjunt monumental de Santa Creu d’Olorda. El Puig d’Olorda (434m) és un dels cims més alts de la Serra de Collserola. Hi pugem des de Santa Creu per un corriol entre el bosc, ombrívol. Després de gaudir de les vistes, reculem una mica i, amb una curta enfilada, assolim la carena del Turó de Can Ribes (406m). Des d’allà resseguim, en suau baixada, les pistes de l’antiga pedrera, assoleiades, riques en vegetació i amb bones vistes. En una pronunciada corba trenquem a la dreta per un curt corriol que ens du a la pista principal que comunica Santa Creu amb Molins de Rei, per la qual tornem al punt de partida.

En acabar l’excursió vam a dinar al Restaurante Rancho el Paso.