4 Els turons de Barcelona

Sortida matinal

Dissabte 15 de febrer de 2014

Itinerari: Estació FGC Muntaner, Turó de Modolell (108 m), Turó de Monterols ( 127 m), Turó del Putxet (183 m), Turó de la Creueta del Coll (246 m), Turó del Carmel (266 m, punt més alt), Turó de la Rovira (262 m),Turó de la Peira (138 m) i Metro Vilapicina (L 5).IMG_1793IMG_1792

Descripció:

Pujarem al tren i baixarem a Muntaner. Anirem a buscar l’encreuament dels carrers Vallmajor amb Copèrnic, on es troba, visiblement elevat, el Monestir de Santa Magdalena. Aquests edifici està ubicat al punt més alt del Turo de Modolell, totalment integrat i camuflat al paisatge urbà. Continuem cap als Jardins del Turó de Monterols i passejarem pels seus camins fins al punt més alt on hi ha uns banc a l’ombra.

IMG_1788Seguirem fins l’entrada dels Jardins del Turó del Putxet, ascendirem per les seves escales, sempre buscant el punt més alt del turó on hi ha uns bancs i arbres. Sortirem dels jardins per anar a passar el Viaducte de Vallcarca i pel davant de l’Alberg Mare de Déu de Montserrat (paga la pena entrar i observar la reproducció d’un pati modernista califal) fins al Parc de Creueta del Coll. Pujarem tot vorejant un “cràter” (restes d’una pedrera) protegits per una tanca de fusta fins el cim del Turó de la Creueta del Coll on trobem una creu de ferro. Ens anirem encaminat cap al Parc del Carmel passant per l’ermita de la Mare de Déu del Coll (romànica reconstruïda) i pujar per corriol al cim del Turó del Carmel (per un moment sembla que no estiguéssim caminant per Barcelona), punt més elevat de l’excursió.

Anirem baixant per creuar la carretera del Carmel i començar a pujar al Turó de la Rovira, on entrarem en la història: va haver-hi assentament ibèrics, antiaeris a la Guerra Civil, barraquisme als anys 50 i 60…Baixarem, deixant a la dreta els accessos al Parc del Guinardó, passant per la Font d’en Fargas i la bonica església de Sant Antoni de Pàdua, fins travessar el Passeig de Maragall i de Fabra i Puig i arribar al Parc del Turó de la Peira. Ascendirem fins la part més alta on hi ha una gran creu de ferro i descansar una mica. Només ens queda baixar fins la parada de mero Vilapicina (Línia 5)

La sensació: Les magnífiques vistes de la Serra de Collserola, del Garraf, part més alta de Sant Llorenç del Munt, Montseny, Pirineus i, sobre tot, de Barcelona des de diferents punt de vista.

Més informació http://www.humbertsanz.com/2010/04/la-ruta-dels-set-turons-de-barcelona.html