Tardor 2018

SORTIDES REALITZADES al octubre

Diumenge 07/10 2a Travessa de Sant Llorenç del Munt. Matinal de muntanya. Transport en autocar. Dificultat mitjana.

La 2ª Travessa del massís de Sant Llorenç del Munt va d’est a oest,  començant a l’Ermita de la Mare de Déu de les Arenes  i acabant al Coll d’Estenalles, passant pels indrets més propis, característics, i poc coneguts d’aquesta part del parc natural.

L’itinerari, de dificultat mitjana,  transcorre per camins i corriols de muntanya. Ens portarà a veure boscos mediterranis i el seu ric sotabosc, fonts pregones, espectaculars balmes, coves, carenes enlairades d’àmplies panoràmiques, canals encaixonades, i l’emblemàtic Monestir.

Sortida en autocar, de tot el dia:, 7h hores. Distància: 12 Km. Desnivell: +800 – 400. Dificultat: Mitjana.

Itinerari: Ermita de les Arenes – Obaga del Dalmau- Font de la Neda  – Carena de les Ànimes – La Mola –Cova del Drac – Carena del Pagès – Carena dels Clapers – Riera de les Arenes- Coll d’Estenalles.

Dissabte 13/10 CIMS PER LA LLIBERTAT Sant Jeroni per la Vinya Nova (Montserrat). Dificultat moderada .

Una acció esportiva, solidària i reivindicativa dels drets de les persones. per a fer ben visible que no és normal la situació que estem vivint i exigirem democràcia, diàleg i justícia. Una acció que va de llibertat i de muntanya, que és el què el poble que estima la terra ha de defensar amb convicció.

Tots els beneficis van destinats a l’Associació Catalana pels Drets Civils.

Més informació a  https://www.cimsxlallibertat.cat/

Dissabte 20/10 Serra de Comaverd (Cabra del Camp, Tarragona). Sortida de muntanya de tot el dia. Dificultat mitjana-alta.

Durada: 7 h

Distància: 22 Km la llarga i 12 Km la curta, aproximadament.

Desnivell: 700 m la llarga i 350 m la curta

Dificultat: Mitjana la llarga i baixa la curta

Itinerari: La llarga: Cabra del Camp – Coll de Sàrria – Torrent de Rupit  – Castell de Selmella  – Coll de valls  – Puig de Comaverd  –Roca del Cogulló  – Turó de Conills  – Cabra del Camp

La curta: Cabra del Camp – Coll de Sàrria – Roca del Cogulló  – Turó de Conills – Cabra del Camp

Descripció: Sortirem tots junts de Cabra del Camp, per pista i entre camps d’oliveres,

seguint el GR 7 fins al creuament a la Voltorera. Aquí deixem el GR 7 i ascendirem per corriol fins al Coll de Sàrria on els qui vulguin fer la curta aniran pel GR 175 (Ruta del Císter) direcció nord fins a la Roca del Cogulló.

La resta, retrobat el GR 7, continuarem fins Cal Bella on girarem a la dreta per baixar al Torrent de Rupit, creuar-lo i començar a pujar, sempre amb la cinglera de Selmella a la nostra esquerra, fins al Castell del mateix nom (Només queda, del poble de Selmella, mig dempeus, l’església romànica de Sant Llorenç, del S XII.  Més amunt el Castell de Selmella, fortificat a finals del S X. Avui queda el basament de la torre i part de l’edifici central coberts d’enderrocs. La vista és espectacular).Continuarem per corriol, amb bones vistes de la Serra de Comaverd fins baixar al Coll de Valls. D’aquí pugem al Puig de Comaverd per continuar carenejant fins a la Roca del Cogulló i anar veiem la comarca Conca de Barberà com una maqueta.

Des de la Roca del Cogulló carenejarem una mica més fins al Turó de Conills per baixar a Cabra del Camp, passant pel Mas de Conills.

SORTIDES REALITZADES novembre

Diumenge 25/11 Visita a les Coves del Salnitre (Collbató).

La muntanya de Montserrat amaga en el seu interior més de 100 coves, però la que anomenem Coves de Montserrat (també conegudes com del Salnitre), la trobem emplaçada a Collbató, i és la única que permet un passeig subterrani de 500 m de llargada gaudint d’acondicionament turístic.

El recorregut va permetre observar belles formacions geològiques (estalactites, estalagmites i columnes) i se’ns mostra l’hàbitat dels primers pobladors de Montserrat i lús de les coves al llarg de la història.

Vam iniciar la caminada a l’àrea d’esplai de l’Ermita de la Salut, i els nombrosos nens i nenes participants (d’1 a 12 anys) van superar amb gran esportivitat els 1000 esglaons que hi ha entre l’ascensió/descens a peu i l’interior de la cova, i no van tenir por ni baixant al pou del Diable.

Dificultat: Fàcil.
Desnivell: 140m.

Distància: Inferior a 3 Km

Diumenge 18/11 Riera i castell de Talamanca. Matinal. Dificultat molt baixa.

Ens hem endinsat en l’escenari de la batalla de Talamanca, la darrera victòria dels exèrcits catalans contra els borbons. Una batalla que es va lliurar justament a la Riera de Talamanca, i es va dirigir des del seu castell.

Mentre passejavem vam visitar el centre històric de Talamanca, la Font de Talamanca, el Forn d’obra, la Sínia del forner i el Molí del Menut.

Malgrat els molt desfavorables pronòstics meteorològics, no ens va caure ni una gota, ni ens va molestar el vent, i els creuaments de la riera (optatius) van ser només un xic entretinguts.

A les 12h vam fer una visita guiada al Castell.

Diumenge 11/11 Matinal a Montserrat. Volta als Pollegons. Dificultat mitjana.

Des de la Vinya Nova vam pujar pel camí del Clot de la Mònica fins al Coll de Pollegons. Montserrat, les seves agulles, i les seves panoràmiques, sempre ens ofereix un espectacle magnífic i aquest dia no ha estat una excepció.

Des del coll vam anar a la cova de la Murdela, una balma obrada que la majoria no coneixia.

Vam baixar pel camí del Pont, i com que anavem bé d’hora vam poder anar a veure l’enorme roca encastada que dona nom al camí.

Dies 1, 2, 3 i 4/11/ Participació a l’Aplec Excursionista dels Països Catalans a Terres de Sénia  (entre Tarragona i Alacant). Més informació a http://www.aplecexcursionistalasenia.org/

ajsantcugatbis

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ I L’OBAC.

VALL D’HORTA. PEDRA D’ÀLIGA.
Data:2 de desembre de 2018.
Deixant la pista principal, vam remuntar el camí del torrent de les Comes, fins a la carena, i seguint-la, ens vam enfilar a Pedra d’Àliga que queda a l’esquerra. Es un curiós grup de roques en el cim. Hom es pregunta, qui les ha posades aquí?
Els petits van posar el nen Jesús ben a cobert sota una de les roques, ben protegit per una pared de pedres que van construir i acompanyat de flors i plantes recollides durant l’ascensió.

La tornada la vam fer, uns, pel mateix camí, i d’altres, fent un petit tomb.
Qui va voler va aprofitar per collir bolets (nombroses agulletes, força fredolics i algun rovelló)
Després vam fer el tradicional dinar de Nadal.
DURADA: Unes 3 hores.
DIFICULTAT: Fàcil, encara que els camins estaven relliscosos en algún tram.
DESNIVELL: 300 m. aprox. de pujades.

SORTIDES REALITZADES al desembre

PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ I L’OBAC.

VALL D’HORTA. PEDRA D’ÀLIGA.
Data:2 de desembre de 2018.

La tornada la vam fer, uns, pel mateix camí, i d’altres, fent un petit tomb.
Després vam fer el tradicional dinar de Nadal.
DURADA: Unes 3 hores.
DIFICULTAT: Fàcil, encara que els camins estaven relliscosos en algún tram.
DESNIVELL: 300 m. aprox. de pujades.