Primavera 2018

SORTIDES REALITZADES al abril i maig

Dissabte 19 de maig

Sortida al Montseny

Abans d’arribar a Viladrau, s’agafa una pista que ens portarà allà. Travessem la riera Major amb els vehicles i continuem fins a La Sala.
L’itinerari transcorre per la riera dels Rentadors fins a Castellfitó, tot passant , a mig camí, pel gorg Negre.

Travessem la riera i pugem fins el coll de Les Tres Creus i Sant Segimon, on vam dinar.

A primera hora de la tarde, continuem camí cap el Collet de l’Estornell, ja de baixada, i seguim fins el santuari de la Mare de Deu de l’Erola on virem cap a La Sala per recuperar els vehicles.

Els boscos de faigs tocant la riera estan ara molt bonics amb un verd tendre.
El gorg Negre es optatiu, ja que es un pèl dificultós baixar-hi.

Diumenge 8 d’abril

Participació en la Ruta de les Ermites (Caminada de Resistència)

Castellar del Vallès.

Hi van anar l’Antònia i la Rosa, i van deixar ben alt el llistó.

Col·laboren

SORTIDES REALITZADES al juny

Diumenge 3 RUTA MEGALÍTICA (Serralada Litoral). Matinal de muntanya

Vam començar a la part alta de la Urbanització Bosc de Ruscalleda, entre Vilanova i la Roca del Vallès. Per camins fàcils vam anant trobant els nostres objectus, uns a la esquerra, dolmen de Can Gol, i a la dreta, la roca Foradada i la de les Orenetes. Seguint amunt vam passar pel Plat del Molí (curiosa roca) i el dolmen anomenat la Cabana del Moro, per arribar al punt mes alt de la sortida on hi ha el Poblat Ibèric de Céllecs. Aquest poblat està en bona part per desbrossar, i es van trobant les restes entre la vegetació. Tornant i, ja per la vessant del Maresme, vam visitar l’ermita romànica de Sant Bartomeu de Cabanyes. A partir d’aquí relaxadament vam tornar pels camins fàcils; abans peró vam veure la pedra de les Creus també molt curiosa.

Diumenge 10 RUTA MEGALÍTICA INFANTIL (Serralada Litoral). Matinal   Dificultat: Molt fàcil. Desnivell: 150m. Distància: 5 km.

Excursió entretinguda entre la pineda, visitant dolmens i  pedres singulars. Des de la part alta de la urbanització Bosc de Ruscalleda (entre Vilanova i la Roca del Vallès) vam anar trobant el dolmen de Can Gol, la roca Foradada, la Pedra de les Orenetes, el Plat del Molí i el dolmen anomenat la Cabana del Moro. Vam iniciar el descens i, pel camí de tornada, vam veure la Bassa dels Senglars i la Pedra de les Creus.

Dissabte 16 DE COLLBATÓ AL MIRADOR DE SANTA MAGDALENA (Montserrat). Matinal de muntanya   Dificultat: Mitjana. Desnivell: 730m.

Vam començar a caminar per la pista que porta a la Vinya Nova, avui no autoritzada per a vehicles. Mes endavant a la dreta vam trobar el camí a seguir. Es el camí anomenat del Clot de la Mònica, molt costerut i de vegades perdut. En una cruïlla important de camins vam deixar el camí dels Pollegons, per seguir nosaltres cap a la dreta, cap a Sant Joan (indicat).
Continuant pujant i després d’un collet vam arribar a l’altra vessant amb l’Ermita de Sant Joan a la vista. Allà vam fer una trepada fàcil a una petita agulla, i en arribar a Sant Joan vam seguir per les ruïnes del restaurant fins a l’ermita i el mirador de Sant Magdalena. La tornada la vam fer en forta baixada pel camí de Santa Caterina, fins al bon camí de les Bateries que ens va dur fins una pista que vam seguir fins al poble.