Hivern 2018

SORTIDES REALITZADES al gener

20/01 Mirador dels avions- La Bunyola (Delta del Llobregat).
Sortida tranquil·la matinal.

Visita a l’exposició “100 anys d’aviació al Prat”. Passejada per l’espai natural del Delta del Llobregat, amb interessant fauna i flora i nombrosos punts d’interès (Mirador dels avions, La Bunyola, els Carabiners, el Semàfor). Itinerari pla, d’uns 5Km, sense cap dificultat.

14/01 Recollida del pessebre.
Sortida maternoinfantil matinal de poca dificultat, des de la Vall d’Horta fins als peus de Castell de Pera.

ajsantcugatbisDB Persones color horitzontal 201

logofeecfonsblanc

SORTIDES REALITZADES al febrer

17/02 Passejada i Barbacoa (Sant Llorenç del Munt).
Activitat social. Per a socis i acompanyants. Dificultat mitjana-baixa.

Tradicional trobada per fer un excel·lent àpat a la muntanya, concretament a l’Àrea d’Esplai del Torrent de l’Escaiola, precedit d’una fàcil i curta excursió de muntanya des de la Torre de l’Àngel fins al peu del Morralet de la Mare de Déu.

04/02 Roca Sereny(Sant Llorenç del Munt).
Matinal de muntanya

Els valents participants vam sortir mentalitzats per a pluja molt suau, intermitent, que va començar a caure ja a l’inici de l’excursió i que va humitejar un xic més del previst tant les persones com els camins i l’entorn. Tot i així l’excursió es va fer tal i com estava prevista (pujada al Castell de Pera, circumval·lació i travessa de Roca Sereny i descens per les masies de la Vall d’Horta).

Més informació i inscripcions a altipla.sortides@caminar.info al telèfon 659345972 o presencialment a la Casa de Cultura de Sant Cugat del Vallès, despatx 3, dimecres de 8h a 8:30h del vespre.

ajsantcugatbis

SORTIDES REALITZADES al març

04/03 El Castell de Burriac (Serralada Litoral).
Matinal de muntanya.

Iniciem l’excursió a Cabrera de Mar, des de la que es veu tot l’itinerari, amb un cel blau gairebé sense un núvol. Ens dirigim al Castell de Burriac que albirem al fons.

Aviat comencem el bany de bosc de pi pinyoner trepitjant i admirant la roca granítica, les curioses arrels a la vora del camí i la rica biodiversitat de l’entorn.

Arribem a la muralla superior del poblat ibèric de Burriac. El corriol es fa més i més costerut. La panoràmica sobre Cabrera, els boscos i el mar, cada vegada més oberta.

Arribem al Castell de Burriac, amb molta gent que sembla haver ascendit per itineraris no tan costeruts. Al cel, els núvols creixen.

Després d’un descens curt i dret, arribem al tram carener, de més fàcil trànsit, passant al costat d’arbres magnífics.

A l’extrem de la carena trobem la Creu de Montcabré, extraordinari mirador.

Des d’allà, sota un cel ja ennuvolat, en fort descens per un corriol també molt costerut, entre el bosc, arribem als carrers de Cabrera pels que retornem als cotxes.

Dificultat mitjana, una mica més exigent als corriols costeruts.

10/03 Les Tines de la Vall de Flequer (El Pont de Vilomara-Sant Llorenç del Munt.
Sortida maternoinfantil matinal

La passejada transcórre per camins fàcils de muntanya. La iniciem amb un cel boirós, que aviat ha deixat pas al cel blau i calor de primavera.

Hem gaudit del païsatge, i la vegetació i hem visitat les curioses construccions de les tines, destinades a elaborar i emmagatzemar vi.

I en un marge de pedra hem vist una gran salamandra, indici clar d’un entorn gens contaminat.

11/03 El Castell de Montsoriu (Montseny)
Sortida tranquil·la matinal.

El gran Castell de Montsoriu s’alça majestuós al damunt d’un turó de 632 m, que forma part dels darrers contraforts llevantins del massís del Montseny.

Hi vam accedir per una comodíssima pista de 2,8 Km, i els que gairebé no poden caminar, en cotxe.

La guia ens va explicar amb entusiasme les característiques que fan d’aquest castell un paradigma de castell defensiu medieval.

Travessant patis, passadissos i fins a 6 portes d’entrada, pujant multiplicitat d’escales de pedra, i escales metal·liques de cargol , vam arribar al punt més alt, i quant més pujavem, més lluny arribava la nostra mirada; de Les Agudes nevades al blau del mar, al cim del Tibidabo, totes les valls i pobles als nostres peus.

En acabar la visita les marxaires vam descendir pel camí de Breda fins a la carretera, travessant un bonic alzinar de sureres.