Estiu 2018

SORTIDES REALITZADES al juliol

01/07 Passejada de Festa Major. de 19:15 a 22h Dificultat baixa

La tradicional Passejada de Festa Major es va fer entre vegetació especialment exuberant i florida. Enguany l’itinerari es va variar lleugerament, fent-lo més planer i visitant la zona agroforestal que connecta la ciutat de Sant Cugat amb el Parc de Collserola.

14, 15 i 16 de juliol: Sortida d’alta muntanya a Benasque.

Dia 14: Sortida a les 7,00 h., de Sant Cugat. En arribar a l´aparcament de “Llanos del Hospital” (Benasque), vam deixar els cotxes per agafar l’autobús de servei regular que ens va portar fins a la Besurta (1860 m.)

Ibón del Coll de Toro (2.240 m.), 424 m. de desnivel des de La Besurta, pasant pel “Forau de Aiguallut” Fàcil.

Dia 15: Tuca de Salvaguardia (2738 m.) circular. Des de l’aparcament del final de la ctra. de Benasque (1800 m.), vam pujar al “Portillón de Benasque” (2440 m.). Des d’allà vam pujar y baixar la “Tuca de Salvaguardia” (2738 m., tram curt amb cable). Baixada definitiva al aparcament per un interessant camí en llaçades. Prou fàcil.

Dia 16: No es va poder fer cap excursió per pluja continuada.

Col·laboren

SORTIDES REALITZADES al setembre

Dissabte, 22/09 El Pont Cabradís. Sortida de muntanya de tot el dia al nord del Solsonès.

EL RIU AIGÜES DE VALLS I EL PONT CABRADIS.

El riu Aigües de Valls neix al Berguedà (Gósol) i entrant en el Solsonès alimenta el pantà de la Llosa del Cavall junt amb el Cardener. L’excursió que proposem es circular per les dues ribes: l’obaga riu avall, i la solana amunt per les cornises dels penyassegats que es despengen sobre el riu. L’atractiu principal de la sortida, es el Pont Cabradis, curiositat geològica espectacular.

Sortida de la resclosa de Les Pintes. Seguirem pista avall fins a la Central i creuarem el riu al Molí de La Corriu. Remuntarem el torrent i per pistes i camins arribarem a les ruïnes de la casa de La Corriu.

Aqui comencem el flanqueix pel camí de la solana, travesant torrents secundaris, cornises i miradors,

fins ja en el Berguedà arribar al Pont Cabradis, al qual accedirem per una fàcil desgrimpada.

Tornarem al camí que hem deixat, passsant tot seguit per sobre el pont on hi ha una font.

La tornada al cotxe es curta peró entretinguda, amb passos curts equipats per si el terreny està mullat i travessa del torrent Fondo “a gual”.

Una escala metàlicade baixada amb passamà ens durà al nivell del riu i desseguida al cotxe.

Més fotos aquí.

DISTÀNCIA: 10,4 Km

DURADA: unes 6 hores.

DESNIVEL: 610 m. acumulats de pujades.

DIFICULTAT: Mitjana en general i precaució en els passos equipats si està mullat. Dificultat mitjana-alta.

Diumenge 02/09 Escalada infantil i d’adults (Collbató-Montserrat). Sortida matinal.

Enguany vam anar al peu de Montserrat, a prop de Collbató, i vam gaudir de l’iniciació a l’escalada de la més menuda (3 anyets). I Déu n’hi dó el que va escalar!!