ELS JOCS DE LA FAM 2020 – COMUNICAT DEL SINDICAT DE BARRI I ALTRES ENTITATS

LOS JUEGOS DEL HAMBRE 2020 – COMUNICAT URGENT DE LES XARXES DE SUPORT MUTU

La crisi del coronavirus ha agreujat la situació de precarietat en què ja moltes de nosaltres ens trobàvem abans, evidenciant la desigualtat social i les misèries d’un sistema que no funciona o, més ben dit, funciona per a unes poques i deixa la resta pel camí.

Per fer front a l’emergència social, les veïnes hem volgut atendre les nostres necessitats oferint-nos ajuda mútua, demostrant que és l’única resposta possible al col·lapse institucional. Per això, als barris es van engegar xarxes de suport mutu i diverses iniciatives d’autoorganització veïnal. Les estructures de suport mutu que ja funcionaven abans (sindicats d’habitatge, xarxes d’aliments, col·lectius migrants i antiracistes, etc.) es van adaptar ràpidament. També s’han posat en marxa noves i diverses iniciatives solidàries motivades per la necessitat, moltes de les quals tiren endavant gràcies a l’esforç i la implicació de les persones migrants. Les xarxes d’aliments, a dia 23 d’abril, estan donant cobertura a més de 5.500 persones a l’àrea metropolitana de Barcelona.

Però ens trobem que dia rere dia les circumstàncies de les persones més vulnerables empitjoren sense que els responsables polítics se’n facin càrrec i les xarxes de suport mutu, desbordades, no arribem a donar resposta a la forta demanda que hi ha. Moltes persones i famílies que ja vivíem al dia abans de la crisi ara no tenim ni per comprar aliments o altres productes de primera necessitat.

Podeu tenir el comunicat complet si seguiu el vincle del web adjunt.

Comments are closed.