Salta al contingut

COMUNICAT DE PREMSA. Davant el suïcidi d'Àngela Jaen. Afectada d'Hipersensibilitat Electromagnètica.

Podeu llegir-ho a ALTEA-SQM

Des de la ASSOCIACIÓ DE electrosensibles PEL DRET A LA SALUT, ens veiem en la trista situació de començar la nostra marxa amb la mort d'una persona afectada per electrohipersensibilidad.

Ángela Martin es va treure ahir la vida en no poder ni voler viure amb el gran sofriment que produeix aquest patiment.

Després d'un any de constant recerca d'un lloc net de contaminació electromagnètica per part de la seva família, Àngela no va poder suportar en els últims dies una nova immissió d'aquest tipus de radiacions en l'habitatge on s'havia refugiat. Els símptomes van reaparèixer amb força amb efectes devastadors per al seu sistema nerviós i Ángela no va tenir la força de resistir.

Denunciem la impassivitat i la desatenció d'autoritats competents que va viure Ángela que es va veure obligada a fugir de casa amb altíssims nivells de radiació afectada per una antena de telefonia situada a 50 metres de la mateixa. Abans de res això, les autoritats de Pinto, on residia, no li van donar cap resposta, malgrat les seves peticions i les de la seva família. A més va patir una atenció inadequada dels responsables de salut per la no acceptació de l'origen de la seva simptomatologia, tractant el problema com psiquiàtric, que va venir a agreujar la seva situació i patiment. Aquest cas és representatiu del patiment que actualment estem experimentant totes les persones afectades que no trobem tractament sanitari adequat ni cap suport institucional davant l'augment descontrolat d'aquest tipus de radiacions que ens emmalalteixen.

Des de l'associació de recent creació electrosensibles pel dret a la salut, mostrem la nostra consternació davant aquests fets i llancem un toc d'atenció a l'opinió pública, autoritats polítiques i sanitàries de la greu situació en què ens trobem les persones amb electrohipersensibilidad.

Reclamem la necessitat urgent d'atendre aquest problema de salut generat per la massiva exposició descontrolada de radiacions electromagnètiques, en una societat en la qual no és possible trobar un racó lliure d'aquesta contaminació, on les xarxes wifi i de telefonia mòbil i sense fils han envaït tot lloc: Hospitals, Centres de salut, trens, metre, autobusos, Escoles, Universitats, Domicilis, etc., que estan emmalaltint a moltes persones que perden la salut, seu treball i les seves cases, sense rebre cap suport i protecció. Tot això malgrat les alertes dels riscos per a la salut, llançades en múltiples declaracions científiques, recomanacions de la UE, i de la recent classificació de possiblement cancerigen per part de l'OMS. Denunciem també la connivència i absència d'intervenció davant aquest greu problema de salut pública per part de les autoritats polítiques, que cedeixen davant les pressions del lobby d'indústria de les telecomunicacions i es decanten pels beneficis econòmics sense atendre els efectes negatius d'aquest desplegament tecnològic sobre la salut dels seus ciutadans, ignorant l'aplicació del principi de precaució, que contribuiria a fer compatible la tecnologia amb la vida saludable.

Animem a totes les persones afectades de electrohipersensibilidad a organitzar, autoapoyarse i lluitar per aconseguir una vida digna amb salut, per evitar que ningú es torni a trobar en la situació d'Ángel.

¡Ángela, no et oblidarem, la teva mort ens impulsa amb més força a seguir lluitant per la vida!

Accediu al seu últim reportatge

Posted in Actualitat.

Tagged with , , .

0 comentaris

Mantingues contacte amb la discussió, segueix el RSS RSS dels comentaris de la entrada.

Una mica d'HTML...

o, contesta a aquesta entrada via trackback.

Forma part de:
És un projecte de: