Hivern 2019

SORTIDES REALITZADES

Dissabte 16/03 Geologia regional: Savassona i Sau (Guilleries). Sortida cultural de muntanya de tot el dia en autocar. Dificultat baixa.

L’espai natural Guilleries Savassona és geològicament una zona de contacte entre la regió mediterrània i la centroeuropea.

Ens hem passejat pel bosc màgic de Savassona on hem conegut la història i històries dels seus blocs gegants.

Hem pujat a Sant Feliuet, hem trepitjat les seves tombes antropomòrfiques i des d’allà, a vista d’ocell, el Marc Misas i l’Anna Valls ens han explicat l’estructura geològica de la zona.

Durant la nostra passejada hem observat de ben a prop els diferents materials que afloren en aquesta zona tan rica geològicament, i utilitzant les dades que ens aporta el terreny i els seus materials hem reconstruit i viatjat en el temps aprenent com ha evolucionat i canviat el paisatge.

Hem aprés sobre l’antiga fauna que hi habitava a partir de les nombroses restes fòssils que hem trobat, no només en els jaciments, també al llarg del camí.

Diumenge 10/03 El Parc del Laberint (Barcelona) Sortida matinal per a infants majors de 3 anys i les seves famílies.

Sempre és agradable passejar pels jardins d’aquest parc, i el laberint té el seu punt de dificultat que fa que ningú es pugui resistir a entrar-hi.

Diumenge 03/03 Vallès inèdit II. Matinal de muntanya.

Des de Guanta vam fer una volta enllaçant punts d’interès, corriols i trams de pista poc transitada.

L’inici i el final del recorregut van coincidir amb un tram paral·lel al torrent amb punts “entretinguts”.

Enllaçant pistes i corriols ens vam enfilar al Pic del Vent

Baaixant vam passar per dues alzines monumentals.

Per un corriol molt desfet vam baixar fins a l’encantador llogarret de Sant Sebastià de Montmajor

Per corriolets, restes de pista i dreceres desconegudes vam arribar a la cruïlla dels Tres Pins i, d’allà, vam baixar a Guanta.

Diumenge 24/02 La Tossa d’Alp amb raquetes de neu des de Coll de Pal (Cadí). Sortida de muntanya de tot el dia.

Des de el Coll de Pal, vam pujar  cercant les pales de neu fins arribar al refugi Niu de l’Àliga. Des d’allà vam assolir les dues cotes més altes,  la Tosa d’Alp (un dels 100 cims, de 2536m) i el seu cim bessó, de 2525m i amb més bona panoràmica.

Dissabte 16/02 Sant Miquel de Montclar (Conca de Barberà). Sortida de muntanya de tot el dia. Dificultat mitjana.

Segona excursió per la Conca de Barberà que completa la del Castell de Selmella realitzada la passada tardor. Feia un dia esplèndid i en bona part del recorregut vam gaudir d’extenses i magnífiques panoràmiques.

Des de Vallespinosa vam assolir el Montclar (un dels 100 cims), visitant la bonica ermita de S. Miquel properabaixant després cap a la Serra dels Clots. Vam passar  per altres Puigs (Gaigs, Comaverd), i en arribar al Coll de Valls la majoria es va “escapar” a visitar el Castell de Selmella. Altres vam tornar a Vallespinosa. La sortida va acabar visitant aquest poble i les restes del seu Castell

Diumenge 03/02 Vallès inèdit I. Matinal de muntanya.

Vam visitar el Salt de Guanta

i la Font del Bou, d’una banda,

i el poblat ibèric de la Torre Roja,

la Font de les Escales

i el Gorg d’en Pèlags, de l’altra. Vam enllaçar les dues zones, i vam tornar a recuperar el cotxe, travessant el molt maco i poc conegut bosc de Guanta enllaçant pistes, corriols de muntanya, diversos itineraris senyalitzats amb trams molt poc transitats…

Tota una aventura.

Dissabte 02/02 Iniciació a les raquetes de neu. Sortida de tot el dia per a infants majors de 3 anys i les seves famílies

El païsatge era molt maco, amb la neu caiguda la nit abans i la barreja de sol i boira. Amb una temperatura al voltant de 0 graus i arreçarats del vent vam poder gaudir de la neu una bona estona fins l’hora de dinar.

Diumenge 27/01 Muntanya de la Sal i Castell de Cardona. Sortida de tot el dia per a infants i adults.

Vam fer una visita guiada al Parc Cultural de la Muntanya de la Sal (un lloc únic en el mon),

vam pujar al Castell i vam fer una bona passejada pel voltant,

qui va voler va veure les paradetes del mercat setmanal (amb interessants productes locals), molts de nosaltres vam assaborir els calamars del Centru i, a la tarda, alguns encara ens vam animar a fer un vol per la ciutat antiga i pujar fins al Mirador del Castell.

Diumenge 13/01 Sant Pere Màrtir (Barcelona) Matinal de muntanya maternoinfantil.

Des de l’aparcament del Turó d’en Corts vam seguir la carena, pel caminet de muntanya (no tan ventat com la pista), fins les ruïnes de l’ermita de Sant Pere Màrtir (sota la gran antena) i les restes dels emplaçaments dels canons que defenien la ciutat. Vam baixar pel corriol fins al mirador del Passeig de les Aigües, i després vam seguir la plana, ampla, poc ventada  i assoleiada pista en direcció contrària. En arribar sota el turó, hi vam pujar pel bosc seguint un costerut corriol per tornar al punt d’orígen.

COL·LABOREN

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.