Octubre 2018

SORTIDES REALITZADES

Diumenge 07/10 2a Travessa de Sant Llorenç del Munt. Matinal de muntanya. Transport en autocar. Dificultat mitjana.

La 2ª Travessa del massís de Sant Llorenç del Munt va d’est a oest,  començant a l’Ermita de la Mare de Déu de les Arenes  i acabant al Coll d’Estenalles, passant pels indrets més propis, característics, i poc coneguts d’aquesta part del parc natural.

L’itinerari, de dificultat mitjana,  transcorre per camins i corriols de muntanya. Ens portarà a veure boscos mediterranis i el seu ric sotabosc, fonts pregones, espectaculars balmes, coves, carenes enlairades d’àmplies panoràmiques, canals encaixonades, i l’emblemàtic Monestir.

Sortida en autocar, de tot el dia:, 7h hores. Distància: 12 Km. Desnivell: +800 – 400. Dificultat: Mitjana.

Itinerari: Ermita de les Arenes – Obaga del Dalmau- Font de la Neda  – Carena de les Ànimes – La Mola –Cova del Drac – Carena del Pagès – Carena dels Clapers – Riera de les Arenes- Coll d’Estenalles.

Dissabte 13/10 CIMS PER LA LLIBERTAT Sant Jeroni per la Vinya Nova (Montserrat). Dificultat moderada .

Una acció esportiva, solidària i reivindicativa dels drets de les persones. per a fer ben visible que no és normal la situació que estem vivint i exigirem democràcia, diàleg i justícia. Una acció que va de llibertat i de muntanya, que és el què el poble que estima la terra ha de defensar amb convicció.

Tots els beneficis van destinats a l’Associació Catalana pels Drets Civils.

Més informació a  https://www.cimsxlallibertat.cat/

Dissabte 20/10 Serra de Comaverd (Cabra del Camp, Tarragona). Sortida de muntanya de tot el dia. Dificultat mitjana-alta.

Durada: 7 h

Distància: 22 Km la llarga i 12 Km la curta, aproximadament.

Desnivell: 700 m la llarga i 350 m la curta

Dificultat: Mitjana la llarga i baixa la curta

Itinerari: La llarga: Cabra del Camp – Coll de Sàrria – Torrent de Rupit  – Castell de Selmella  – Coll de valls  – Puig de Comaverd  –Roca del Cogulló  – Turó de Conills  – Cabra del Camp

La curta: Cabra del Camp – Coll de Sàrria – Roca del Cogulló  – Turó de Conills – Cabra del Camp

Descripció: Sortirem tots junts de Cabra del Camp, per pista i entre camps d’oliveres,

seguint el GR 7 fins al creuament a la Voltorera. Aquí deixem el GR 7 i ascendirem per corriol fins al Coll de Sàrria on els qui vulguin fer la curta aniran pel GR 175 (Ruta del Císter) direcció nord fins a la Roca del Cogulló.

La resta, retrobat el GR 7, continuarem fins Cal Bella on girarem a la dreta per baixar al Torrent de Rupit, creuar-lo i començar a pujar, sempre amb la cinglera de Selmella a la nostra esquerra, fins al Castell del mateix nom (Només queda, del poble de Selmella, mig dempeus, l’església romànica de Sant Llorenç, del S XII.  Més amunt el Castell de Selmella, fortificat a finals del S X. Avui queda el basament de la torre i part de l’edifici central coberts d’enderrocs. La vista és espectacular).Continuarem per corriol, amb bones vistes de la Serra de Comaverd fins baixar al Coll de Valls. D’aquí pugem al Puig de Comaverd per continuar carenejant fins a la Roca del Cogulló i anar veiem la comarca Conca de Barberà com una maqueta.

Des de la Roca del Cogulló carenejarem una mica més fins al Turó de Conills per baixar a Cabra del Camp, passant pel Mas de Conills.