Maig 2017. Sortides realitzades

28/05 Participació en la Travessa del Montseny, i seguiment (caminada de resistència)

Dues sòcies van fer exitosament aquesta exigent caminada de resistència, i tres sòcies/soci més van fer el seguiment.

27/05 Zona volcànica de la Garrotxa i visita a la fàbrica de iogurts La Fageda. Sortida social.

Primer vam visitar la fàbrica de iogurts “La Fageda”.IMG_20170527_120351

Després un grup va caminar per la magnífica i poc coneguda Collada de Colltort, visitant el Castell, i van dinar al volcà de Santa Margarida, caminant després fins a Santa Pau

DSC_4273Alguns van passejar en carruatge per la fageda, i van pujar al tren dels volcans. Altres van pujar al volcà de Santa Margarida.

Es va dinar al camping Mas Patxot, de Santa Pau

21/05 El Turó de l’Home i les Agudes. (Montseny) Sortida maternoinfantil de tot el dia.

La carretera per accedir a l’aparcament de la Plana Amagada travessa zones de vegetació variadíssima: alzines, roures, castanyers, avets, fajos, falgueres…. Força amunt vam parar al mirador de les Goitadores.

Des de l’aparcament un molt agradable sender de muntanya ens va portar al cim més alt del Montseny, el Turó de l’Home (1700m). A aquestes alçades els petits prats estaven plens de flors més pròpies del Pirineu que del centre de Catalunya.

IMG_20170521_132321252El dia era lluminós i amb poc vent. Les vistes eren molt bones.

Vam observar com les recents glaçades havien cremat el brots nous de la fageda, i que començaven a ser substituits per brots nous.

Després de fer el cim vam baixar al coll Sesbasses.

DSC_4232 i des d’allà ens vam dirigir al segon cim del massís, Les Agudes que petits i grans van assolir amb més o menys esforç.

DSC_4240Vam retornar al coll, uns pel mateix camí i els més agossarats per la cresta. Des d’allà vam baixar cap a l’aparcament per la carretera tancada al trànsit..

Dificultat: Baixa. Desnivell 270m acumulats. Distància 7 Km. Hem de felicitar als petits de 4 i 7 anys que van fer tot aquest recorregut íntegrament a peu.

18/05 La Serra de les Torretes, les roques d’en Mateuet i el Castell de Rosanes. (Martorell). Sortida matinal tranquil·la. Dificultat  baixa.

Per evitar-nos la pujada i baixada en forta pendent des de Martorell, vam apropar-nos a les Torretes de Gramenella i del Clos per la urbanització de Valldaina (accessible des de Sant Andreu de la Barca).

Les roques d’en Mateuet són  gresos (roques sedimentàries detrítiques) que varien d’aspecte segons la mida del gra i el color. Aquí predomina el vermell, hi ha estrats amb diferents textures, i l’erosió del vent ha fet la resta. A sobre hi trobem les ruines del Castell de Rosanes.

Amb la florida i verda vegetació de maig, les espectaculars vistes des de la Serra, i un sol esplèndid, hem trobat un paisatge meravellós.