Març 2017

SORTIDES REALITZADES

18/03 El Congost de Montrebei i les passarel·les de Montfalcó. Senderisme. Dif. mitjana.

Dia magnífic, participants enamorats del païsatge i les emocions. Dia rodó. Mireu aquí les fotografies.

El riu Noguera Ribagorçana, en travessar la Serra del Montsec, ha creat un immens tall de parets verticals (més de 500 m en alguns trams) que fa de frontera natural entre Catalunya i l’Aragó.

web_3854

Vam iniciar l’excursió a l’albergue de Montfalcó, a l’Aragó, visitant l’ermita de Santa Quitèria.

webIMG_6228Un camí de bosc ens va portar als dos trams de passarel·les ancorades a la roca que salven els penyasegats aragonesos.

webIMG_6252web_6297aEs travessa el pantà per un pont penjat,

web_3954i ja a la banda catalana, es passa el congost per un espectacular camí excavat en la  roca, equipat amb un passamans de cable per poder-se agafar.

web_6349La travessa va finalitzar al centre d’interpretació de  l’àrea de la Masieta, on ens va recollir l’autocar.

26/03 Participació en la Ruta dels Tres Monestirs. Caminada de Resistència de 52,5 Km.

El dia va ser molt agradable, però la intensíssima pluja caiguda poc abans va fer que els camins fossin rierols. Es va fer seguiment a les participants per donar-les un suport que no van necessitar. Una altra per al record! Felicitats!

web_4004

12/03 El Llac Petit de Terrassa. Maternoinfantil matinal. Dif. molt baixa.

Una agradable passejada per camins de bosc sorprenentment ferèstecs i poc concorreguts ens va portar a aquest popular llac, al qual, amb una mica d’aventura,  li vam fer la volta.

11/03 Raquetes de neu a Vallter 2000. Sortida tècnica.

Circular blanca-neu pel l’Olla de Vallter 2000.
Ascensió còmoda cap el Pic de la Dona, seguim la carena amb alguns resalts més estètis que dificils. Per l’ascensió final al Pic del Bastiments i buscant la neu, evitant les rocas nues per les ventades de dies anteriors, ens desviem per la ladera nord amb neu dura però còmoda pels grampons. Dia lluminós per excelència, amb un sol fos amb la mateixa llum de les muntanyes nevades.

Podeu veure aquí altres fotos d’aquesta magnífica sortida

9/03 El Castell de la Popa des de Castellcir. Sortida tranquil·la matinal . Dif força baixa.

Vam arribar per pista fàcil i corriols de bosc fins aquest impressionant castell (declarat d’interès nacional), que s’anomena així per la semblança de la roca que el suporta amb la popa d’un vaixell. El vam visitar, li vam fer la volta i vam visitar l’Aljub proper. Per tornar vam seguir un tram de pista que surt per darrere per així tenir-ne una altra visió, i vam baixar per l’antiga i aparentment desapareguda font fins recuperar la pista. Alguns encara es van animar a visitar l’església de Sant andreu de Castellcir.

Diumenge 5 de març. Torrents i carenes. Serra de l’Obac.

Matinal . Dificultat mitjana.

Sortint de Coll d’Estenalles, la carena de la Mata, una de les zones més elevades de la Serra de l’Obac, ens mostra excel·lents panoràmiques. Els més valents s’enfilen al Pujol de la Mata. Una mica d’aventura ens du fins al Roure del Parrac, i una més que forta (sortosament no molt llarga) pujada a les fonts dels Confits i de Fontfreda i a l’orígen. A destacar la verdor de la vegetació de la serra.DSC_3871

Dissabte 4 de març. Raquetes de neu al Port del Compte.

LA BELLESA DEL PAÏSATGE

La neu pols caiguda hores abans il·lumina el verd dels avets i i cobreix d’un blanc verge immaculat el terra trepitjat pels raquetistes. Cel blau, cel gris, cel assoleiat, cel boirós, tots els cels per sentir-se envoltats de la bellesa de tots els païsatges.

Més fotos aquí

COL·LABOREN logofeecfonsblancajsantcugatbis

logo DB+color Xarxa+de+Parcs+Naturals+horitzontal+Color+201DB Persones color horitzontal 201