Febrer 2017

SORTIDES REALITZADES

Diumenge 5 de febrer: Sta. Magdalena pel pas de Trencabarrals (Montserrat)                                                                                  Matinal de muntanya. Dificultat mitjana.

Les graonades de Montserrat varen ser construides pels monjos per accedir als llocs on es retiraven els ermetans a fer vida contemplativa. Vam pujar-les des del Monestir fins al pas de Trencabarrals, d’allà a les ermites de Sant Onofre, Sant Joan i, de baixada, Sant Miquel. No vam anar a Santa Magdalena i el seu Mirador ja que les ratxes de fort vent ho desaconsellaven.

Dijous 9 de febrer: El volcà de la Crosa.                                      Sortida tranquil·la matinal seguida de dinar. Dificultat molt baixa.

La Crosa es troba a la falla que separa les Guilleries de la plana de la Selva. L’atractiu d’aquesta caminada és descobrir el cràter que és el més gran de la Península Ibèrica, perfectament reconeixible com a tal des del recorregut que el circumda. És un passeig tranquil entre camps i petits boscos que envolten el cràter.

Després vam anar a dinar al veïnat de Sant Dalmai, al restaurant La Crosa, menú molt bo assequible, i de postres alguns vam tastar botifarra dolça, l’especialitat de la zona.

Diumenge 12 de febrer: Els Tres Jutges i l’Alzina Bonica.  Maternoinfantil de tot el dia. Dificultat baixa.

Excursió per camins de muntanya sense dificultats, que vam fer gaudint dels roquissars, panoràmiques i vegetació (que comença a florir) de la Serra de l’Obac. També ens va sobrevolar un rapinyaire. A destacar la monumental Alzina Bonica o del Vent.

Els nens i nenes es van divertit força i pels més petits va ser una gran excursió. Però l’absència de sol i una mica de vent va fer que no fessim tantes parades com ens hagués agradat.

Dissabte 18 de febrer: La Miranda de Llaberia   (Tarragona).              Senderisme de muntanya. Sortida de tot el dia. Dificultat mitjana-alta

Itinerari: Colldejou – Coll del Guix – El Portell de Llaberia- Llaberia – Collet dels Colivassos – La Miranda – Camí del Recingle – Portell de la Roca Mitjanera – Cavall Bernat – Collet de la Terra Blanca – Font del Bullidor – Barranc del Bullidor – Colldejou.

Magnífica excursió. A destacar la pujada al Portell de Llaberia pel camí dels Revolts, l’aventurer camí del Recingle i la salvatge zona del Cavall Bernat. Va fer bo amb sol i poc vent i bones panoràmiques tot i que amb una mica de boirina que ens va impedir veure el mar des de la Miranda.

Enllaç aquí amb les fotos de la sortida

web801

Dissabte 25 de febrer: Barbacoa i matinal.  S. Llorenç i l’Obac     Activitat social. Per a socis i acompanyants. Dificultat mitjana-baixa.

Hi va haver una bona participació, el temps atmosfèric ens va acompanyar i ens vam llepar els dits amb l’excel·lent menjar.

Durant el matí, per fer gana, es va fer una excursió curta per la Serra de l’Obac.

Des de l’Àrea d’Esbarjo del Torrent de l’Escaiola vam pujar a la carena per un camí perdut i embrossat, encara que curt. Sota nostre vam veure la Torre Salvans que fou Seu del govern de la República Espanyola, presidida per Manuel Azaña, el 1938. Seguint carena amunt vam veure restes d’instal·lacions militars de defensa de la Torre Salvans (búnker i assentament de metralladora antiaèria). Un graó rocós, seguint carena amunt, ens va portar a la Roca del Corb (tots els participants es van animar a superar-lo). Gran Mirador sobre la vall i Sant Llorenç.

Vam tornar carenejant pel Puig Codina per tancar l’itinerari.

Després, a l’àrea d’esbarjo del Torrent de l’Escaiola, es va fer la tradicional barbacoa coordinada per l’Antònia: un més que excel·lent àpat, amb aperitiu i amb el millor de tots els corders criats ecològicament a Catalunya, (triat especialment per l’ocasió pel Xavier), amb el Manel com cuiner major i xef de vi i cava. I com a postres, taronges a la marrasquina preparades pel Rafel.

COL·LABOREN logofeecfonsblancajsantcugatbis

logo DB+color Xarxa+de+Parcs+Naturals+horitzontal+Color+201DB Persones color horitzontal 201