Octubre 2016

SORTIDES REALITZADES

Diumenge 2 d’octubre: Circumval·lació a la Mola (S. Llorenç del Munt). Matinal de muntanya de dificultat mitjana. Des de la Urbanització Cavall Bernat ens vam enfilar en forta pujada fins el Camí dels Monjos. Després vam seguir el camí de la Font Soleia observant els magnífics cingles i balmes. Vam visitar l’amagada i poc coneguda Balma de la Pinassa. A la Canal de Santa Agnès vam visitar l’ermita del mateix nom: estranyament les piques on s’emmagatzemava l’aigua estaven completament buides. Una altra forta pujada ens va portar a la Cova del Drac i, des d’allà, per la Canal de la Coma de l’Abella, vam anar a Can Pobla i, passant per la base del Cavall Bernat, a recuperar els cotxes. web5195

Dijous 12 d’octubre: L’altre Sant Llorenç del Munt (Guilleries ) Sortida tranquil·la matinal. Dificultat baixa.

El monestir-castell de Sant Llorenç del Munt (Osona) tingué, al segle X, jurisdicció de tot l’antic terme de Vilatorta. Vam fer una visita guiada una passejada des de Sant Julià de Vilatorta pel magnífic parc natural que l’envolta. Finalment vam dinar al Parc de les 7 Fonts. I no ens va ploure.

web_3293web_3307

web_3312web_3303

Diumenge 16 d’octubre: Travessa de la Serra de l’Obac.            Sortida de tot el dia en autocar.

L’Obac és la serra germana de Sant llorenç del Munt. Vam resseguir  la carena d’extrem a extrem del Parc, des de Mura ascendint als tres cims principals, fins fer tota la Serra de les Pedritxes. Molt bon temps per caminar, i molt bones panoràmiques. Una mica d’aventura en la pujada i baixada a Castellsapera.

IMG_4951IMG_4984IMG_4974IMG_5026a

Dissabte 22 d’octubre : EL REFUGI DEL REBOST (Cadí-Moixeró). Sortida de muntanya de tot el dia. Dificultat mitjana.

Magnífica excursió de tardor, en la que quan aixecavem el cap gaudiem de la simfonia de colors dels arbres, i quan el baixavem del jardí de bolets que hi havia entre ells.

No ens va caldre protecció per la pluja. Vam arribar per la ruta dels Cavalls del Vent al Refugi del Rebost, on vam dinar, i allà va sortir el sol que ens va acompanyar tornant a l’origen per camins variats.  14 Km, 700m de desnivell.

web_3326web amanita muscariaWP_20161022_15_32_38_Pro

Diumenge 23 d’octubre: 3A PUJADA INFANTIL A LA MOLA                  Sortida maternoinfantil de tot el dia . Dificultat baixa.

Des de la urbanització Cavall Bernat vam pujar per camins poc coneguts fins al Camí dels Monjos, que vam seguir fins a la Mola i pel qual vam baixar. Els infants s’ho van passar d’allò més bé, en particular amb la varietat de bolets que hi havia. El paisatge el vam veure ja baixant…