Hivern 2018

Aquest és el calendari de sortides previst en cada moment. S’aniran afegint noves propostes, més informació, variacions si n’hi ha i resums de les activitats realitzades.

Dies 6 a 10/12 Participació en l’Aplec excursionista dels Països Catalans a Reus (Tarragona)

Més informació http://entitatsexcursionistesreus.cat/

07/01 Matinal de muntanya per Sant Llorenç del Munt.

Li farem una visita al pessebre apropant-nos per un altre itinerari, que prolongarem fins a la Roca Sereny.

14/01 Recollida del pessebre. Sortida maternoinfantil matinal de poca dificultat, des de la Vall d’Horta fins als peus de Castell de Pera.

Collserola. Sortida matinal llarga (5h-6h) que ens portarà als millors indrets d’aquest parc natural, seguida de dinar (optatiu). Data a determinar, probablement dissabte 27.

El Castell de Montsoriu. Sortida tranquil·la. Data a determinar

Més informació i inscripcions a altipla.sortides@caminar.info al telèfon 659345972 o presencialment a la Casa de Cultura de Sant Cugat del Vallès, despatx 3, dimecres de 8h a 8:30h del vespre.

ajsantcugatbisDB Persones color horitzontal 201

logofeecfonsblanc

Desembre2017

SORTIDES REALITZADES

03/12 Sortida de Nadal (Sant Llorenç del Munt)

Vam pujar al Castell de Pera des de la Vall d’Horta per una carena d’excel·lent visibilitat per un camí fàcil en conjunt amb algun esglaó rocós. El dia era molt assoleiat i clar, força fred i amb una mica de vent. Bona part dels participants i dos gossos van ascendir fins al punt més alt del cim. El pessebre es va posar sota un cirerer d’arboç, al peu del Castell, a prop d’una preciosa cabana de pastor de pedra seca. Tot seguit vam fer el tradicional dinar de germanor.

ajsantcugatbisDB Persones color horitzontal 201

logofeecfonsblanc

Novembre 2017

SORTIDES REALITZADES

18/11 De Ribes a Campdevànol. Sortida de muntanya de tot el dia.

Des del Balneari Montagut vam pujar a El Baell per pista de terra i per un sender preciós amb vistes al Taga i Sant Amand i Torreneules.

Vam continuar per corriols i senders fins a la Collada de Grats, d’allà­ vam pujar al Pla de Pruners per un magnífic bosc de faig i pins.

Vam baixar a Sant Pere d’Aüira, esglesia, ja esmentada l’any 1150, on vam dinar.

Vam baixar fins al coll de la Batalla i per un bonic corriol vam arribar a les ruïnes de la església de Sant Cristòfol “la Vella” del segle XI. D’ alli vam continuar fins a Campdevànol.

Trobareu aquí una molt bona ressenya i l’àlbum de fotos del Milio

19/11 Visita al refugi de cavalls ADF i a les Torres de Fals. Maternoinfantil. Sortida de tot el dia, amb caminada curta.

Vam fer un mos a l’ermita de Santa Maria del Grau.

A les 11h vam visitar ADE, un refugi santuari d’animals especialitzat en la recuperació d’equins (cavalls, ases i ponis). També recupera altres animals.

Després de la visita vam anar caminant fins a les Torres de Fals: És un conjunt monumental militar i religiós constituit per les restes de l’antic castell, dues torres de defensa cilí­ndriques, l’esglèsia de Sant Vicenç i la rectoria. Allà  vam dinar, visitar el recinte, i vam baixar caminant per a recuperar els cotxes.

12/11 La Mola per la carena de les ànimes. Matinal curta. Desnivell 450m aprox. Dificultat: Mitjana-baixa

Sota el camí del Cavall Bernat, vam pujar per la canal de la Roca de l’Esquirol fins al Pla dels Escorpins. Un camí planer, passant per un forn de teules, ens portarà a la pujada per trobar el Camí dels Monjos i de la Font Soleia, amb espectaculars vistes.

Ens vam enfilar cap a l’alterosa carena de les Ànimes fins arribar a la Mola.

Vam baixar pel Cavall Bernat.

05/11 Participació en la Marxa del Garraf.

5 socis/es, van participar en aquesta marxa, l’Antònia, la Teresa i l’Esteve en la versió de 48 Km i el Jaume i la Gemma en la de 23 Km.

La Gemma va ser guardonada com la participant de més edat.

MÉS INFORMACIÓ

Les sortides són obertes a tothom excepte si s’indica el contrari.

En totes les sortides cal anar amb roba adient per caminar per la muntanya segons meteorologia incloent sempre una peça d’abric, calçat ben subjecte al peu i amb sola adherent, protecció solar, aigua i aliments energètics.

ajsantcugatbislogofeecfonsblancDB Persones color horitzontal 201

Octubre 2017. Sortides realitzades.

29/10 Travessa de Sant Llorenç del Munt. Sortida de muntanya de tot el dia, an autocar. Dificultat mitjana-alta.

L’Ocell de Pedra, a la carena dels Emprius.

Circumval·lació al Montcau.

Cim del Montcau.

La roca Encavalcada.

Els Obits.

Baixada de la Mola: El Bolet.

15/10 Les abelles de la Serra de l’Obac. Matinal curta i visita cultural.

Des de la Casa Nova de l’Obac vam començar per una passejada curta passant per la Casa Vella de l’Obac, el pou de glaç i la Torrota de l’Obac.

Després, als baixos de la Casa Nova de l’Obac, l’apicultor va respondre totes les nostres preguntes i va explicar la vida de les abelles i el que posteriorment veuriem a l’interior de l’arna.

El Salvador ens va transmetre el seu amor per les abelles.

Després cadascú va agafar el material de protecció: vestit, guants, caretes, polaines….i vam anar a les feixes on hi ha les arnes.

Allà el Salvador va encendre el fumador, va obrir el rusc i va anar explicant tot el que es veia, que va ser molt.

Els participants van quedar d’allò més satisfets i bastants van comprar la mel produida per les abelles que tot just acabavem d’observar.

08/10 Serra de Collcardús (Vallès Occidental). Matinal de muntanya.

La Serra de Colcardús s’emplaça estratègicament en el punt en que les serres de S. Llorenç i l’Obac s’aboquen cap al Llobregat. El nostre itinerari resseguí els turons que la coronen, tot observant la singularitat geològica del turó de la Barrumbina, el Forn Riscal i les esplèndides panoràmiques des de la carena i el turó d’en Ros.

Tornant vam passar pel fondal dels llorers, un petit espai de gran importància ecològica, fragment de laurisilva mediterrània, també per Can Margarit i per la Pedra Degollada, curiosa singularitat geològica.

22/10 4a ascensió maternoinfantil a La Mola

Aquesta és una sortida infantil clàssica. Enguany el temps va ser molt agradable i la visibilitat bona. Anant xino xano els més petits assoleixen bé aquest cim emblemàtic.

MÉS INFORMACIÓ

Les sortides són obertes a tothom excepte si s’indica el contrari.

DB Persones color horitzontal 201ajsantcugatbislogofeecfonsblanc

Setembre 2017 Sortides realitzades

17/09 La Fageda d’en Jordà i visita a la fàbrica de iogurts.  Sortida maternoinfantil de dia complet.

La zona volcànica de la Garrotxa és el millor exponent de paisatge volcànic de la península ibèrica. La vegetació és variada i sovint exuberant. Al bell mig de la Fageda d’en Jordà es troba la fàbrica de iogurts La Fageda. La vam visitar, vam passejar una estona per la fageda i, a la tarda, vam visitar el Lavaparc i vam pujar al trenet dels volcans. Tothom s’ho va passar d’allò més be.

09/09/2017 Serra de Bac de Grillera (Alt Empordà)

El temps meteorològic, plujós i amenaçant, no permetia gaudir plenament de la millor zona de l’alta Garrotxa empordanesa, la Serra del Bac de Grillera, contrafort paral·lel a la cadena fronterera del Roc de Frausa, però el Vicenç ens va guiar per la teranyina dels seus  camins i corriols fins que vam assolir la nostra fita principal, el Castell de Bac de Grillera (1056m) anomenat també Puig de la Gavarra.

Aquesta és la imatge que vam veure:

I tot seguit teniu la que haguessim vist en un dia assoleiat

Vam tornar als cotxes per un altre camí que semblava a punt per omplir-se de bolets.

Juliol 2017. Sortides realitzades

02/07 Passejada de Festa Major. de 19:15 a 22h Dificultat baixa

La tradicional Passejada de Festa Major es va fer amb força participació, molt bon ambient, bona marxa, i absència de núvols permetent que, a l’arribada a l’emblemàtic Pi d’en Xandri coincidint amb la posta de sol, durant breus instants, els darrers rajos del sol ponent fan aparèixer el campanar del Monestir entre el Pi i la Muntanya de Montserrat.

8, 9 i 10 de juliol: Sortida d’alta muntanya al Pirineu d’Osca.

Es va poder complir de forma exitosa tot el programa previst.

Dia 8: Ibón de Estanés. 4hores en total. 400m de desnivell. Un segon grup va visitar la ciutadella de Jaca.

Més fotos

Dia 9: Ascensió al Pico de Aspe (2640m). 8 hores, 1190m de desnivell. Un segon grup va fer una sortida de muntanya de no tanta dificultat.

Dia 10: Ibones de Truchas i del Escalar, amb ascensió optativa al Pico de los Monjes (2347m). Vam guanyar alçada amb el telecadira de l’estació d’Astún.

15/07 El gorg Padre de Mura. Sortida de banyMaternoinfantil.

Els caus de Mura són uns sorgiments naturals dels que tot l’any surt aigua netíssima. Malgrat la sequera i la calor, s’hi estava molt bé en el gorg Padre, i encara millor en els petits gorgs que hi ha a la riera aigües avall, en una zona molt accesible, sense gent, i on es podia triar entre sol i ombra.

Juny 2017. Sortides realitzades

18/06 Escalada maternoinfantil. Iniciació a l’escalada.

Vam fer la tradicional escalada per a infants i mares/pares a Sant Llorenç del Munt.

IMG_0064La calor no era excessiva a mig matí, i els que no estaven escalant reposaven a l’ombra.

IMG_0077És sorprenent el que varen arribar a escalar els petitons, i com van millorar la tècnica mentre ho feien.

IMG_0078IMG_0091El nostre més gran agraïment al soci de la nostra entitat Joan Carles Mompel que, a més de ser un excel·lent tècnic, sap transmetre habilitats, i inspira molta confiança als infants.

La propera vegada els escaladors es proposen l’ascensió al Cavall Bernat

04/06 L’Elefant i els Flautats. (Montserrat). Matinal de muntanya d’aventura. Dif. mitjana.

Vam sortir de l’aparcament del Monestir pel camí dels Degotalls fins al peu de la canal del Pou del Gat, molt dreta,  que vam remuntar. No plovia ni feia vent, la temperatura era agradable. En direcció al Monestir vam anar cap al Pla de les Trinitats passant per les ermites de la Trinitat, Sant Benet i Sant Salvador, aquesta darrera als peus de l’Elefant. Les panoràmiques eren esplèndides. En arribar a la Serra de les Lluernes vam iniciar la tornada al Monestir per les Escales dels Pobres.

la foto 11la foto 21

la foto 32la foto 41la foto 42

IMG_0040la foto 45la foto 52la foto 54

la foto 62

COL·LABORENDB Persones color horitzontal 201

Maig 2017. Sortides realitzades

28/05 Participació en la Travessa del Montseny, i seguiment (caminada de resistència)

Dues sòcies van fer exitosament aquesta exigent caminada de resistència, i tres sòcies/soci més van fer el seguiment.

27/05 Zona volcànica de la Garrotxa i visita a la fàbrica de iogurts La Fageda. Sortida social.

Primer vam visitar la fàbrica de iogurts “La Fageda”.IMG_20170527_120351

Després un grup va caminar per la magnífica i poc coneguda Collada de Colltort, visitant el Castell, i van dinar al volcà de Santa Margarida, caminant després fins a Santa Pau

DSC_4273Alguns van passejar en carruatge per la fageda, i van pujar al tren dels volcans. Altres van pujar al volcà de Santa Margarida.

Es va dinar al camping Mas Patxot, de Santa Pau

21/05 El Turó de l’Home i les Agudes. (Montseny) Sortida maternoinfantil de tot el dia.

La carretera per accedir a l’aparcament de la Plana Amagada travessa zones de vegetació variadíssima: alzines, roures, castanyers, avets, fajos, falgueres…. Força amunt vam parar al mirador de les Goitadores.

Des de l’aparcament un molt agradable sender de muntanya ens va portar al cim més alt del Montseny, el Turó de l’Home (1700m). A aquestes alçades els petits prats estaven plens de flors més pròpies del Pirineu que del centre de Catalunya.

IMG_20170521_132321252El dia era lluminós i amb poc vent. Les vistes eren molt bones.

Vam observar com les recents glaçades havien cremat el brots nous de la fageda, i que començaven a ser substituits per brots nous.

Després de fer el cim vam baixar al coll Sesbasses.

DSC_4232 i des d’allà ens vam dirigir al segon cim del massís, Les Agudes que petits i grans van assolir amb més o menys esforç.

DSC_4240Vam retornar al coll, uns pel mateix camí i els més agossarats per la cresta. Des d’allà vam baixar cap a l’aparcament per la carretera tancada al trànsit..

Dificultat: Baixa. Desnivell 270m acumulats. Distància 7 Km. Hem de felicitar als petits de 4 i 7 anys que van fer tot aquest recorregut íntegrament a peu.

18/05 La Serra de les Torretes, les roques d’en Mateuet i el Castell de Rosanes. (Martorell). Sortida matinal tranquil·la. Dificultat  baixa.

Per evitar-nos la pujada i baixada en forta pendent des de Martorell, vam apropar-nos a les Torretes de Gramenella i del Clos per la urbanització de Valldaina (accessible des de Sant Andreu de la Barca).

Les roques d’en Mateuet són  gresos (roques sedimentàries detrítiques) que varien d’aspecte segons la mida del gra i el color. Aquí predomina el vermell, hi ha estrats amb diferents textures, i l’erosió del vent ha fet la resta. A sobre hi trobem les ruines del Castell de Rosanes.

Amb la florida i verda vegetació de maig, les espectaculars vistes des de la Serra, i un sol esplèndid, hem trobat un paisatge meravellós.

20170518_11222120170518_10555720170518_11094420170518_110650

La font de la Figuerota

07/05 La font de la Figuerota. (Serra de l’Obac). Matinal de muntanya.

En Josep Mª, en Francisco, en Josep i la Laura van treballar de valent carregant ciment i ceràmica per poder inaugurar l’1 de gener del 2000 la taula de la Font de la Figuerota, a la qual s’arriba per un corriol ferèstec amb molt forta pendent

font de la figuerota

i aquest 2017 encara fa el seu ús

al costat de la font, una sorgència que rajava de valent

Nosaltres haviem sortit de Mura, passant per l’ermita de Sant Antoni,

DSC_4005per la font del Xesquet,

DSC_4006pel Torrent de les Llosades, i, abans de baixar a la font de la Figuerota, ens haviem apropat al Roure del Parrac

la foto 12

Des de la font de la Figuerota, per senderois poc coneguts i amb trams ben drets, vam seguir baixant, vam travessar el torrent de la Font Freda, i vam pujar per l’altra banda fins enllaçar, al tributari torrent d’Adel, amb el camí transversal que segueix la vall. Aquest  finalment baixa a recuperar el torrent principal i la pista.

Llavors vam recular pel torrent fins als tolls, on hi havia força aigua

DSC_4214DSC_4215 i moltes flors

la foto 13la foto 23la foto 25

Finalment vam tornar pel la pista que ressegueix les Llosades fins a Mura.

logo DB+color Xarxa+de+Parcs+Naturals+horitzontal+Color+201

Abril 2017

SORTIDES REALITZADES

05/04 Les Torres de Fals. (Bages). Sortida matinal tranquil·la. Dificultat molt baixa.Les Torres de Fals són dues impressionants construccions separades per un petit torrent a prop de Fonollosa (Manresa), amb església adossada i altres construccions. Després  de visitar-les per fora vam fer una agradable volta pel bosc que les envolta d’uns 3Km i uns 100m de desnivell.

22/04 Miradors de Montserrat. Sortida maternoinfantil matinal. Dificultat molt baixa. Des del parquing del Monestir vam anar al Mirador dels Apòstols, vam pujar al Mirador de Fra Garí (per camí de muntanya, poc conegut) i vam pujar a la Creu de Sant Miquel.